Botigues que desapareixen

Botigues que desapareixen

¿T’ha passat que caminant pel carrer has tingut la sensació que d’un dia per l’altre apareix una nova botiga? I que, com si d’un miratge es tractés, desapareix sense deixar rastre, al poc temps d’obrir?

No, no es tracta de un fracàs comercial, sinó d’una tipologia de negoci que respon al consum fast d’alt impacte visual, les pop-up Store. Com a botiga de retail tradicional ofereixen una experiència sensorial única, no només pels productes que venen, sinó també pels espais que ocupen. Una feina meditada de màrqueting, disseny de producte i interiorisme, treballant en un concepte potent que impacta en la ment del consumidor i no el deixa indiferent.

¿Planeges obrir o renovar la teva botiga i penses que el concepte de pop-up Store podria ajudar a incentivar a la clientela? Aquestes són les 5 característiques essencials que has de considerar:

 

1. Productes seleccionats

És important seleccionar amb cura els productes que ofereix una botiga pop-up. Posar en valor el disseny i la qualitat per sobre de la varietat amb productes exclusius o d’edició limitada. Aportar un valor diferencial que estigui en sintonia amb els nostres temps aportarà, a més a més, una percepció de marca positiva. Per exemple, joguines didàctiques produïdes de manera respectuosa amb el medi ambient.

 

2. Disseny global

La línia estilística dels productes ha de reflectir un disseny global, des de la imatge corporativa, el interiorisme i la comunicació. Els valors de la marca han d’estar en perfecta harmonia i reflectir-se en tots els missatges que siguin emesos. Per a que el missatge sigui captat de manera immediata, el disseny ha d’estar simplificat en unes directrius estilístiques molt concretes.

 

KONGOH és una botiga pilot ubicada a un centre comercial de Barcelona. Inspirada en els mercats africans, estableix un recorregut seqüencial pel producte que el client pot servir-se a si mateix, incitant la compra per impuls. 

 

3. Interiorisme orgànic

La clientela ha de fluir a l’interior d’una botiga pop-up, no trobar cap barrera entre les seves mans i els diferents productes. Perquè, no ens enganyem, l’èxit d’una botiga pop-up és la compra per impuls i, no hi haurà impuls si no existeix una connexió emocional entre la persona i l’objecte.

 

ARNSDORF, a Melbourne, és una Concept Store concebuda com a una cova, en la qual es reutilitzen mitjes de nylon per crear un espai intimista i de gran impacte.

 

El client ha de trobar-se a gust en tot moment i, per això, han d’existir espais que li permetin interactuar i connectar, ser acollit i, també, sentir-se obsequiat amb el confort d’unes còmodes butaques o, potser, una tassa de cafè. Perquè, en definitiva, una pop-up Store viu dels seus fans.

 

4. Adaptabilitat

És, potser, la característica més important, ja que permet que la botiga s’adapti a la demanda del seu públic amb la incorporació de nous productes, oferint serveis complementaris o traslladant-se a una altra ciutat. És un desafiament immens per a l’equip creatiu a nivell conceptual però, sobre tot, de mitjans. Crear una estètica i un mobiliari que pugui arribar a adaptar-se a un local diferent i que, sent conseqüent, pugui ser reciclat, reutilitzable i reciclable.

 

TULIP BAR, a Milan, va ser un bar de sucs en el marc de la Milan Desing Week de 2014. El mobiliari modular va mutant formant bancs, barres i el mostrador d’atenció, desdibuixant la distinció entre l’espai de servei i els clients. El material utilitzar va estar pensat per poder ser desmuntat i reutilitzat.

5. Immediatesa

Que la velocitat redueix despeses, és un concepte ben conegut des de la Revolució Industrial. La immediatesa d’implantació, la reposició i rotació assídua de productes, la comunicació diària a través de les xarxes socials, són algunes de les estratègies que permeten a les pop-up Store tenir èxit. Reaccionar amb repidesa, si les vendes s’estanquen, formen part de la capacitat de supervivència d’aquest model de negoci.

 

¿Conèixes alguna botiga pop-up al teu barri? Les grans marques, com ara Nike, també disposen de la seva versió temporal, en esdeveniments especials i dates assenyalades, però resulta molt interessant veure com botiguers de tota la vida implementen tècniques pròpies de disseny efímer per cautivar els seus clients.

Estigueu ben atents, que la propera pop-up Store no us agafi desprevinguts!

 

Ah! I si voleu visitar amb nosaltres un botiga pop-up al barri del SoHo de NY, seguiu l’enllaç de les nostres trovalles de Serendípia: WILD ONE. ¡Segur que us agradarà!